BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, Oktober 03, 2010

Di cintai & Mencintai??

Perkataan cinta dalam kehidupan manusia adalah lumrah.Satu perasaan yang Allah kurniakan pada manusia untuk saling berkasih-kasihan. Namun, ada juga manusia yang sering memainkan persaan yang dikurniakan. Malah ada juga manusia yang terlalu taksub dengan perasaan tu sampai tak bersyukur, malah tersampai terikut-ikut dengan persaan yang disulami dengan bisikan syaitan.

Terdapat sorang insan yang amat mencintai kekasihnya tapi cintanya dipermainkan. Ada juga insan yang ingin di cintai tapi kekasihnya hanya mencintai benda lain yang terdapat pada dirinya. Mengapa benda ni harus berlaku??
Mengapa benda ni harus terjadi?? Adakah silap insan yang tidak memahami apa tu cinta @ melihat cinta dari sudut yang lain??

Bagiku, cinta hanya la satu perasaan pinjaman dari yang Allah. Hanya Dia berhak terhadap pemberian pinjaman-Nya. Kita pula harus menjaga sebaik mungkin. Tapi adai kata Allah menarik kembali pemberian-Nya, kita sebagai hambanya harus reda dengan seikhlas hati. Bukan reda dengan terpaksa.
Allah tidak pernak memberi kesusahan pada hambanya yang tidak dapat ditanggung olehnya. Segala ujian yang diturunkan adalah untuk kita menunjukkan keimanan dan ketaqwaan.

Walaupun kita mememohon di berikan bunga dan rama-rama yang cantik tapi Allah memberikan kepada kita sepohon kaktus yang berduri serta seekor ulat beluncas yang memusnahkan tanaman. Percayalah pemberian Allah adalah pemberian yang terbaik pada waktu yang sesuai yang kita tidak ketahui.

pohon berduri yangg kita bencikan itu akan hasilkan bunga yang cantik. beluncas yang mendatangkan kegelian menjadi rama-rama yang snagt cantik. Janganlah kita melihat cinta itu sebagai perasaan yang abadi serta kekal sebagai milik kita.
Reda serta tawakat adalah jalan terbaik untuk menemui cinta yang sesuai dengan kita.